dinsdag 21 augustus 2012

[DIY] VESTJE MET KANT

Wilde jij net je oude T-shirt weggooien? Dat zou ik niet doen als ik jou was. Ik zou er namelijk een heel leuk vestje met kanten randjes van maken. Wil je zien hoe? Lees dan verder! 


Wat heb je nodig? Een T-shirt, een goede schaar, kanten stof dat minimaal de lengte van je shirt heeft, naald en draad en eventueel een textielstift in de kleur van je shirt. Ik heb de kanten stof op de lapjesmarkt in Utrecht gekocht voor maar 2 euro per meter.

Als eerst knip je vanaf het midden van de hals in een rechte lijn naar beneden. Met een V-hals is het makkelijk het midden te vinden, en anders kan je het T-shirt ook door midden vouwen. 

Daarna knip je twee stroken van ongeveer 3 cm uit de kanten stof. Zorg dat ze langer zijn dan de lengte van het T-shirt zelf.

Knip langs de vorm van de bloemetjes voor een mooi afgewerkt effect.

Bekijk hoe je de kanten stroken op je shirt wilt hebben en zet ze vast met spelden. 

Dan het werk waar je het meeste geduld voor nodig hebt, het naaien. Ik naaide het draad recht langs de witte lijn zodat het draad niet te zien is. 

Om het draad aan de achterkant weg te werken kan je er even over heen gaan met een textielstift in de kleur van het shirt, zo valt het niet zo op. Textielstiften kan je in bijna elke hobby-winkel kopen. 

En dan het eindresultaat! Een mooi vestje met kanten randjes.

Ik ben zelf heel erg blij met mijn nieuwe vestje. Het duurde even maar dan heb je ook wat.

Heb jij al een keer iets nieuws van oude kleren gemaakt?

5 opmerkingen:

Leuk dat je een reactie achter laat!