zondag 26 augustus 2012

[DIY] SAFETY PIN JEWELRY

Vandaag heb ik weer een paar geweldige DIY ideeën voor jullie, gemaakt met veiligheidsspelden. Een armband, een ring, een ketting en wat andere ideetjes. Ik vind het zelf super leuk om sieraden te maken met dingen die je niet snel zou verzinnen, zoals de blikclipjes ketting en armband van laatst. 


Als eerst de armband die gemaakt is van veiligheidsspelden. Wat heb je nodig? Elastiekdraad, kraaltjes en heel veel veiligheidsspelden. Ik weet niet hoeveel ik er hier gebruikt heb.. Ik schat 100, maar ik ben niet goed in schatten. 
En dan heb je gewoon heel erg veel geduld nodig om op elke veiligheidsspeld kraaltjes te rijgen. Daarna rijg je de ene kant van de veiligheidsspelden om het elastiekdraad en knoopt deze vast. Daarna de andere kant en je armband is klaar :) Ik draag deze erg veel.
En als tweede een ring van een grote veiligheidsspeld. Daar heb je natuurlijk een grote veiligheidsspeld en een tang voor nodig. En dan proberen hem zo te buigen dat hij om je vinger past. En dat valt nog niet mee.
En als derde kan je hem ook gewoon aan je ketting hangen. Je kan er natuurlijk ook nog kralen en bedels aan hangen.
Er zijn ook mensen die hun kleding versieren met veiligheidsspelden of die er hele riemen, kragen en tassen van maken. Wat natuurlijk ook heel leuk is, maar ongelooflijk veel werk.

Hebben jullie ook sieraden die van 'aparte dingen' gemaakt zijn?

P.S. Ik ga niet meer standaard om 00:00 uur een bericht posten. Maar wanneer het mij het beste uit komt. En het staat leuker, vind ik. Of vinden jullie dat vervelend?

3 opmerkingen:

  1. Leuk idee! Vooral de armband ziet er leuk uit!
    En trouwens, het zijn toch veiligheidsspelden? Paperclips zijn toch om papier bij elkaar te houden en veiligheidsspelden (zoals deze) voor stof enzo? Of ben ik nou gek?:P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje!
      En nee, je hebt gelijk. Haha, stomme fout van me. Ik heb het snel veranderd. In het engels had ik het wel goed haha. :)

      Verwijderen
  2. Gaaf !

    Je hebt dit echt prachtig gedaan :)

    Ik kwam toevallig op je blog en ben direct verslaafd dus ik volg je nu gewoon !:)

    Kom gerust een keer langs als je tijd heb :)

    Liefs,

    Janice
    the-fashion-milkshake.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter laat!