dinsdag 18 september 2012

[DIY] TIE-DYE JEANS

Wiehoee! Als je mij volgt op twitter heb je waarschijnlijk al gezien dat ik een Tie-Dye Jeans heb gemaakt. Vandaag laat ik jullie zien hoe ik dat heb gedaan. Kijk snel verder! 

Wat heb je nodig? 
  • Dikke bleek (Op de foto staat ' dunne bleek', maar dat was verkeerd)
  • Twee emmers
  • Fles gevuld met water
  • Handschoenen
  • Elastiekjes (Ik heb ze zelf gemaakt met elastiektouw.)
  • Kranten
  • Een spijkerbroek
  • Schaar
 Dan begin je de broekspijp te verfrommelen, en dat zet je vast met elastiek. 
En zo ga je door tot je hele broek verfrommelt zit met elastieken. Let op, hoe mee elastieken je gebruikt hoe minder er gebleekt wordt. 
Gooi alle inhoud van je fles met bleek in de emmer en doe er daarna zo veel water bij dat je broek helemaal onder water kan. Vervolgens houdt je de broek onderwater met de met water gevulde fles (voor het gewicht). 
En nu is het wachten tot de broek gebleekt is. Dit kan een aantal uur duren. Kijk af en toe of hij al de gewenste kleur is.

Ben je tevreden met de kleur? Doe dan je handschoenen aan en knip de elastieken van de broek. Je kan de elastieken er ook gewoon af halen maar waarschijnlijk zitten ze erg in de knoop. Wring je broek uit. Vul de andere emmer met water en spoel daarin de bleek goed uit je broek en wring hem nog een keer uit. Stop dan je broek in de wasmachine zonder zeep.
 Haal hem uit de wasmachine. En tadaaaa, je Tie-Dye Jeans is klaar! Aan de achterkant zit nog meer wit.
Detailfoto's.
Zoals je ziet heb ik redelijk veel elastiek gebruikt. Als je meer wit wil moet je er gewoon minder gebruiken :)
Ik vind dat hij goed is gelukt en ik ben er heel erg blij mee. Binnenkort post ik een outfit met de jeans!

Wat vinden jullie van de Tie-Dye Jeans?

6 opmerkingen:

  1. Ik zou zelf voor meer wit gaan, maar ik vind m wel erg mooi gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is zo mooi!!
    Echt super leuk (:

    Je showt hem nog wel even als je hem aan hebt toch voor mij? ^^

    xx<3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wil ik ook een keer doen, ben alleen bang dat ik me spijkerbroek dan echt verpest!
    De joune is wel leuk gelukt:)

    Liefs
    daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het mislukt echt niet snel! Probeer het gewoon met een broek die je toch bijna niet meer droeg :)

      Verwijderen
  4. Ik heb het deze zomer ook gedaan, maar de mijne is lichter :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achter laat!