dinsdag 4 september 2012

[DIY] ZELF NAGELLAK MAKEN

Ik zag ergens op een site dat iemand zijn eigen nagellak had gemaakt. Ik had er eerlijk gezegd nog nooit over nagedacht, maar het leek me toch wel heel erg geweldig om een eigen kleur te creëren. Wil jij weten hoe ik deze twee lakjes heb gemaakt? Lees snel verder! 
Wat heb je nodig?

  • Een kleurloze nagellak of topcoat
  • Oogschaduw
  • Plakband
  • Twee papiertje
  • Schaar
  • Lepeltje



Om te beginnen knip je een rondje uit het papier, dan maak je een knipje naar het midden en een gaatje in het midden.
Dan maak je er een soort 'trechter' van. Dit kan je eventueel vast zetten met plakband.
Met het lepeltje ga je de oogschaduw die jij wilt gebruiken eraf schaven, op het andere papier. Zorg dat de schaduw zo fijn mogelijk is, dus geen grote stukjes.
Dan maak je een koker van het papier en schuif zo voorzichtig de fijne oogschaduw in de 'trechter'. Niet teveel te gelijk. Duw het eventueel met het lepeltje in de nagellak.
Ga door tot je het kleurtje dik genoeg vind, je kan hem natuurlijk ook dun houden. Daarna ga je de nagellak goed roeren met de achterkant van het lepeltje, als die te dik is kan je ook een satéprikker gebruiken. 
Dit was de rommel die overbleef haha. Maar het resultaat zijn twee mooie lakjes! Een blauw-paarse en een roze-paarse! Ik hou van paars. 
Hier zie je goed hoe het op mijn nagel er ongeveer uit ziet. Binnenkort maak ik een simpele nail art met deze twee kleurtjes. En ik wil graag nagellak maken met neon-oogschaduw.

Ga jij dit ook proberen?
Laat mij het resultaat zien :D Want dat vind ik leuk.

1 opmerking:

Leuk dat je een reactie achter laat!